Europejski Dzień Języków
W tym roku w ramach obchodów Europejskiego Dnia Języków w naszej szkole odbyły się konkursy promujące naukę języków obcych.
- Klasy 4 – miały za zadanie znaleźć jak najwięcej angielskich słów w swoim otoczeniu: na opakowaniach produktów spożywczych, kosmetycznych, sportowych, na odzieży, wszędzie tam, gdzie sięga wyobraźnia… i stworzyć z nich plakat ENGLISH AROUND US.
- Uczniowie klas 5 przekonali się jak sporo trudności mogą sprawiać łamańce językowe. Kilka przykładów anglojęzycznych tonguetwisters zaprezentowali przedstawiciele klas piątych.
- Klasy 6 miały za zadanie dowiedzieć się, jak po angielsku można powiedzieć na przykład "pogoda pod psem". Nie można tego przetłumaczyć dosłownie, bo jest to IDIOM, czyli wyrażenie właściwe tylko danemu językowi, nie dające się dosłownie przetłumaczyć na inny język.
- klasy 7 miały za zadanie przedstawić scenkę rodzajową - w restauracji, u lekarza, czy w sklepie – a sami dobrze wiemy jak ważna jest umiejętność sprawnego komunikowania się w języku obcym. Uczniowie wykazali się ogromną kreatywnością.
Język angielski należy do trójki najczęściej używanych języków na świecie. Za język ojczysty uważa go ponad 360 milionów ludzi, ale myliłby się ten, kto twierdziłby, że język angielski jest na całym świecie identyczny. Największe odmienności możemy dostrzec, porównując warianty brytyjski i amerykański. Główne różnice w słownictwie miały za zadanie znaleźć uczniowie klas ósmych.
Uczniowie klasy piątej b pierwszy raz wzięli udział w konkursie plastycznym z języka niemieckiego. Celem konkursu było zainteresowanie uczniów kulturą państw niemieckiego obszaru językowego i poznanie najciekawszy miejsc.
Uczniowie klas siódmych przygotowywali prezentację krajów niemieckojęzycznych ,,DeutschsprachigeLänder”. Siódmoklasiści wzbogacili wiedzę o Niemczech - Deutschland, Austrii - Österreich, Schwajcarii - dieSchweiz oraz Lichtensteinie - Liechtenstein uwzględniając ciekawostki, zabytki, symbole.
Klasy ósme zmagały się z łamańcami językowymi ,,Zungenbrecher”- gimnastyka dla języka, przedstawiając je w formie wizualnej.