Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Po co komu woda?

Klasy 1-3 kontynuują zadania związane z kampanią „Bielsko – Biała chroni energię - „ Przybij piątką Detektywowi Kropelce”, dlatego w naszej szkole odbyła się w klasie 1c lekcja otwarta na temat: „ Po co komu woda?”. Lekcja ta została poprzedzona zajęciami tematycznymi przeprowadzonymi kilka dni wcześniej przez przedstawiciela Aqua.

Zajęcia oglądali nauczyciele klas 1-3 oraz dyrekcja szkoły. Celem lekcji było pogłębienie wiedzy oraz świadomości uczniów na temat znaczenia wody i konieczności jej oszczędzania. Wychowawczyni kasy 1c pani Magdalena Ponikwia zastosowała różnorakie metody, mające na celu przybliżenie dzieciom problemu gospodarowania wodą; „burzę mózgów”, metodę projektu, dośwadczenie: oglądowe, pogadankę. Założeniem nauczyciela było, aby dzieci zrozumiały potrzebę oszczędzania wody, znały sposoby jak to robić, rozumiały znaczenie wody w życiu człowieka, umiały odmierzać wodę miarką, potrafiły wyciągać wnioski z doświadczenia, umiały samodzielnie wypełniać „kartę pracy”, potrafiły ułożyć zdanie z rozsypanki wyrazowej. Uczniowie już na początku lekcji wykazali się dużą wiedzą na temat wody. Ochoczo przystąpili do wykonania doświadczenia, które miało na celu pokazać jak różne materiały wchłaniają wodę. Nauczycielka do doświadczenia wykorzystała: kamień, watę i absorbent. Uczniowie polewali wodą, odliczając ilość miarek do całkowitego wchłonięcia jej przez odpowiedni materiał. Okazało się, że najwięcej wody wchłonął absorbent wykorzystywany przede wszystkim w pampersach dla dzieci. Było to wielkie zaskoczenie. W kartach pracy, dzieci odnotowały swoje spostrzeżenia. Na koniec zajęć uczniowie napełniali wodą pampersy – okazało się, że w każdym pampersie mieści się około 1l wody. Było wiele radości i śmiechu.

Lekcja spełniła swoje cele, a dzieci wykazały się wiedzą na temat wody, jej znaczenia. Lekcja zakończona została zajęciami muzyczno - ruchowymi.

Bardzo dziękujemy klasie 1c i pani Magdzie.