Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Mamy tytuł Największego Zbieracza Złota Roku 2024!

   

1 marca po raz 21 rozpoczęliśmy ogólnopolską kampanię Gorączka Złota PCK. Jednym ze statutowych działań Polskiego Czerwonego Krzyża jest m.in. działalność wychowawcza i opiekuńcza adresowana do środowiska dziecięco–młodzieżowego. PCK realizując to zadanie m.in. prowadzi akcje edukacyjne, akcje dożywiania dzieci w placówkach oświatowych, świetlicach środowiskowych, stołówkach, organizuje wypoczynek letni oraz wyposaża w wyprawki szkolne dzieci i młodzież z niezamożnych rodzin. Aby realizować te działania Polski Czerwony Krzyża pozyskuje środki finansowe z dotacji celowych od instytucji i osób prawnych oraz poprzez organizacje zbiórek. Jedną z takich zbiórek jest, ogólnopolska kampania „Gorączka Złota”.

Gorączka Złota PCK polega na zbiórce „złotych” monet o nominałach 1, 2 i 5 groszowych. W ramach akcji prowadzone są zbiórki uliczne, zbiórki w sklepach, szkołach, przedszkolach oraz firmach. Kwota zebrana podczas akcji dofinansowuje wsparcie dzieci i młodzieży, w tym między innymi:

  • pozyskanie funduszy na wsparcie edukacyjne,
  • pozyskanie funduszy na wypoczynek;
  • pozyskanie funduszy na dofinansowanie ciepłych posiłków;
  • uaktywnienie i uwrażliwienie społeczeństwa na krzywdę drugiego człowieka;
  • promocja idei wolontariatu wśród mieszkańców.

Oprócz pozyskania środków kampania ma także wymiar społeczny: promowana jest idea wolontariatu – bezinteresownej pomocy drugiej osobie. Warto podkreślić fakt, że większość wolontariuszy w tej kampanii to uczniowie, którzy pomagają swoim rówieśnikom. To właśnie ten aspekt edukacyjny – wskazanie na możliwość udzielenia wsparcia przez każdego, nawet w tak niewielkim zakresie jakim jest garść „złotych monet”, spotyka się z dużym zainteresowaniem placówek edukacyjnych biorących udział w dotychczasowych edycjach.

Gratulujemy całej społeczności szkolnej!

Góra Grosza